Een held.

Matt Patterson, een naam die u waarschijnlijk niets zal zeggen. Maar voor de 7-jarige Jane Richard uit Boston is deze man een engel. Het 7-jarig meisje raakte zwaar gewond tijdens de laffe bomaanslagen die op 15 april de stad Boston teisterden. Matt Patterson, een brandweerman die eigenlijk die dag geen dienst had, bedacht zich geen moment toen hij het zwaar gewonde meisje op de straat zag liggen. Hij vroeg aan een voorbijganger een riem en bond het hevig bloedend beentje af en redde daardoor haar leven.

Toen ik de beelden zag kreeg ik kippenvel en het deed me pijn zo’n jong meisje daar te zien liggen. Iemand die zelf kinderen heeft, begrijpt wat ik bedoel. Hoe dankbaar kan je dan als ouder zijn wanneer iemand zonder te aarzelen zich zo inzet om je kind te gaan redden? Noem mij maar emotioneel, maar ik kreeg een brok in mijn keel bij het zien van de beelden. Iemand die zich zo inzet om het leven van een kind te redden is in mijn ogen een held!

(bron)

©Molekûl

Leave a Reply

