Op lange tenen gaan staan.

Ik weet niet of juist ik diegene ben om het te zeggen, maar ik kan het niet laten om het toch maar te doen. Laten we even teruggaan naar afgelopen maandag toen in Bosten enkele bommen afgingen en hoe een feestdag voor veel mensen een dramatische dag werd. In dat soort gevallen gaat men, zeker in de ogen van veel bekrompen mensen, in de Verenigde Staten ver om de daders te pakken te krijgen. En naar mijn mening terecht. Waar men hier in dit land briest en tiert over privacyrechten hebben de inwoners van de Verenigde Staten er veel minder problemen mee.

Natuurlijk krijg je van alles over je heen als je deze mening hebt; voor enkele mensen zijn de Verenigde Staten de grote boeman en die doet alles fout. Nu hoef ik niet alles te verdedigen wat de Verenigde Staten doet en dat ga ik ook niet doen, maar in sommige gevallen kan ik in de logica meegaan dat mensenlevens belangrijker zijn dan principes. Immers, van principes kan je ook niet leven maar er wel door sterven.

De haat van enkelen tegen de Verenigde Staten gaat zover dat men de meest ridicule uitspraken doet. Ik hoorde al iemand tetteren dat de aanslagen een reden was om Iran en Noord-Korea aan te gaan vallen. Geen compassie met de familie van de 8-jarige jongen of de jongeman die over het lichaam van zijn geliefde lag en haar die dag ten huwelijk wilde vragen, nee pure haat tegen de Verenigde Staten.

Maar weet u, dit soort mensen mag van mij hun mening verkondigen. Hoe ziek je het ook mag vinden, het is hun mening. Mijn mening is echter als er een gevaar bestaat voor een aanslag of er is een aanslag gepleegd, dat de politie alle middelen zou moeten mogen benutten om een aanslag te voorkomen of op te lossen. Met uitzondering van martelen natuurlijk. Als men mensenlevens kan redden dan vind ik dat men ver mag gaan omdat te gaan doen. Jammer voor diegene die dat zien als het schenden van hun privacy. Je kan beter op lange tenen gaan staan dan geliefden moet gaan begraven.

©Molekûl

Leave a Reply

